KHN, het Nederlands Bureau Toerisme & Congressen (NBTC) en Gastvrij Nederland focussen op een ‘veilige vakantie in Nederland’ als start van gezamenlijke herstelaanpak. Met de campagne ‘hier moet je zijn’ attenderen we vakantiegangers op de mogelijkheden van vakanties en recreatie in ons eigen mooie land. En met resultaat: uit onderzoek van het NBTC blijkt dat de vakantieplannen in eigen land toenemen. Ook jij als horecaondernemer kan bijdragen: deel jouw mooie beelden via #hiermoetjezijn.
Door de huidige crisis krijgen Nederlanders een kans om ons eigen land te herontdekken en verder te kijken dan de bekende plekken. Daarom moeten wij als gastvrijheidssector laten zien hoe ontzettend mooi ‘hier’ is. Zo hopen we Nederlanders te inspireren, en met name ook elkaar te laten inspireren, om de prachtige onbekende plekken te ontdekken en om in de toekomst net wat vaker voor ‘hier’ te kiezen.
Twee op de vijf Nederlanders gaan dit jaar op vakantie in eigen land, blijkt onderzoek van het NBTC in samenwerking met Schiphol. Ook kiezen meer mensen uit België, Duitsland en Groot-Brittannië op vakantie naar Nederland dan eerder in de coronacrisis.
De kracht van 'Hier moet je zijn' wordt groter als het breed gedragen wordt. Daarom roepen KHN, het NBTC en Gastvrij Nederland alle gastvrijheidsondernemers op om samen aan een duurzaam herstel van de bestemming Nederland te werken. Als ondernemer kun jij je steentje bijdragen door op jouw social media-kanalen mooie foto’s van jouw zaak en omgeving te delen met de hashtag #hiermoetjezijn.
Meer weten over de campagne? Of zoek je inspiratie en goede voorbeelden? Kijk op www.hiermoetjezijn.nu.