Commerciële vriendschappen: Persoonlijke relaties tussen barkeepers en hun gasten.

Onderzoek wijst uit dat sterke, persoonlijke relaties met je gasten de grootste toegevoegde waarde zijn voor een café. Deze commerciële vriendschappen leiden tot loyale klanten, meer herhaalbezoeken en positieve mond-tot-mondreclame.

Commerciële vriendschappen gaan verder dan de gewone gast-barkeeperrelatie. Ze ontwikkelen zich tot vriendschappen die lijken op échte vriendschappen of zelfs echte vriendschappen zijn. Uit ons onderzoek blijkt dat deze relaties zich in zes verschillende niveaus manifesteren, van een praatje met een gast naar een drankje drinken buiten werktijd tot een weekendje skiën aan toe. Het komt allemaal voor. De kwaliteit van deze vriendschappen hangt samen met activiteiten die je doet, wat aan elkaar wordt verteld en de mate waarin men elkaar steunt. De gasten waar je een goede relatie mee hebt zijn je beste ambassadeurs. Het is mogelijk om zulke vriendschappen op te bouwen met gasten als je weet waar je op moet letten. Let op: ga niet te ver, want dan gaat het mis!

Wil jij inzicht in de waarde van de vriendschappen die jij of je barkeepers hebben met je gasten? Ontdek hoe je deze relaties verder kunt versterken en uitbouwen door mee te doen aan ons onderzoek!

Hotel Management School Leeuwarden en Universiteit Tilburg nodigen je uit om deel te nemen aan een nieuw onderzoek dat zich specifiek richt op Nederlandse cafés.

Waarom meedoen?

  • Unieke inzichten in interacties: Het onderzoek focust op de dynamiek tussen jouw barkeepers en hun gasten. Ontdek hoe jouw gasten de band met het personeel ervaren.
  • Waardevolle feedback: Begrijp de loyaliteit en waardering van je gasten en krijg inzicht in hoe je deze band kunt versterken.
  • Feedback op maat: Lever je 30 of meer respondenten aan? Dan ontvang je een op maat gemaakt rapport met specifieke inzichten en tips om de band met je gasten verder te verbeteren.
  • Bijdrage aan kennis voor de horeca: Door mee te doen, help je de horeca verder te begrijpen en te versterken, met waardevolle kennis over klantrelaties in cafés.

Aanmelden is super eenvoudig!
Stuur een mail met als onderwerp "ik doe mee" naar sake.jan.velthuis@nhlstenden.com, en ontvang een unieke link met QR-code. Speciaal voor jouw café maken we een social media post, een e-mail en een flyer die je direct naar je gasten kunt sturen.

Wat houdt deelname in?
We vragen jouw gasten een korte vragenlijst (slechts acht minuten!) in te vullen over hun interacties met de barkeepers. Dit levert waardevolle inzichten op waarmee jij je voordeel kunt doen.

Meer weten?
Heb je interesse of wil je meer informatie, neem dan contact op met Sake Jan Velthuis op bovengenoemd e-mailadres.

Samen versterken we de horeca met waardevolle inzichten!


Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens