Sinds 1 januari 2020 heeft de gemeente Amsterdam de toeristenbelasting verhoogd naar 7 procent van de kamerprijs per dag, per persoon en daar komt ook nog een vast bedrag van 3 euro bij. Deze verhoging van de toeristenbelasting is KHN Amsterdam een doorn in het oog. KHN Amsterdam wil gasten van de Amsterdamse hotels enkele vragen stellen over deze verhoging.
Om gasten van Amsterdamse hotels goed te informeren over deze verhoging heeft KHN Amsterdam een Engelstalige enquêtetool ontwikkeld. Via de enquête worden gasten gevraagd of zij de opbouw van de toeristenbelasting begrijpen. Ook wordt er uitgelegd dat de opbrengsten van de toeristenbelasting direct naar de gemeente gaan en niet naar de hotelier.
De uitkomsten van de enquête biedt KHN Amsterdam aan het College van B&W. De gemeente moet de toeristenbelasting niet als melkkoe gebruiken, maar zorgen voor aanvaardbare tarieven waarmee we Amsterdam niet uit de markt prijzen.
Voor een zo volledig mogelijk beeld is het belangrijk dat de enquête door zoveel mogelijk mensen wordt ingevuld. Gasten kunnen deze QR-code te scannen met een mobiele telefoon en komen dan terecht bij een korte vragenlijst in het Engels.
Om jou te helpen jouw gasten te attenderen op de enquête heeft KHN Amsterdam tafelkaarten en visitekaartjes met een QR-code ontwikkeld. Deze kaarten ontvang je de komende week per post op het bij KHN bekende adres. Wil je de QR-code op een andere manier aanbieden aan jouw gasten, bijvoorbeeld als bijlage bij de factuur? Download dan hieronder de QR-code: