Op 8 augustus 2024 hebben we een factuur verstuurd voor de afdelingsbijdrage van KHN Amsterdam. Mocht je deze nog niet betaald hebben, dan heb je inmiddels een herinnering ontvangen. Graag leggen we uit waarvoor we deze afdelingsbijdrage vragen en waarom deze van belang is voor jou als horecaondernemer in Amsterdam.

We komen op voor jouw belangen
Alleen als collectief kun je de belangen van de horeca in Amsterdam behartigen en proberen het verschil te maken. De afdelingsbijdrage speelt een cruciale rol in het mogelijk maken van deze inzet. Meer dan ooit moeten we de gemeente en andere instanties tonen wat de impact is van voorstellen en maatregelen en dat dat niet het beoogde effect heeft. Vaak kunnen we erger voorkomen dan dat in eerste instantie is bedacht. We richten ons daarbij vooral op vroegtijdige invloeduitoefening op ambtenaren die de regels bedenken. We hebben daarbij goede ingangen en werken nauw samen met bondgenoten.

Onze inzet in 2024 – 2025
Lokaal zetten we ons in voor diverse initiatieven die van groot belang zijn voor de horecasector en een duurzame bezoekerseconomie. Onze inspanningen richten zich o.a. op de laatste aanpassingen van het nieuwe stedelijk beleidskader, verbetering van vergunningverleningsprocessen, vermindering van regels en administratieve lasten, een verbeterde handhavingsstrategie, en behoud van rechten bij invoering van de nieuwe omgevingswet. We streven naar een meer integrale aanpak ten behoeve van een duurzame bezoekerseconomie, betere bereikbaarheid, een schonere stad, het stoppen van de verhoging van de toeristenbelasting. Correctie op de extreem hoge precario voor terrassen, behoud en waar mogelijk uitbreiding van openingstijden, en goede uitvoering van de nachtvisie. Daarnaast ondersteunen we bedrijven bij het versneld verduurzamen van hun operaties. We ontwikkelen steeds meer instrumenten en faciliteren ondernemers om zich beter voor te bereiden op nieuwe ontwikkelingen en de toekomst.

We stimuleren en faciliteren samenwerkingsverbanden, organiseren (thema)bijeenkomsten, inspiratiesessies, Webinars, enz. We communiceren via nieuwsbrieven en op onze socials, zodat we goed zichtbaar zijn in wat we doen en bereiken. Meld je aan voor onze kennisappgroep Amsterdam zodat je nog beter en sneller op de hoogte bent.

Lobby en ondersteuning
Meer dan ooit is lobby voor een goed ondernemersklimaat en arbeidsmarkt van belang. Wij voeren deze lobby met een klein team van professionals; ons bestuur en partners. Ons bestuur werkt vrijwillig en onbezoldigd en legt jaarlijks verantwoording af over de financiën tijdens de Algemene Ledenvergadering. Deze was op 6 juni jl.

Persoonlijk advies en trainingen
En uiteraard ondersteunen we jou bij individuele vraagstukken en hebben specialisten in Amsterdam die tot je beschikking staan met veel kennis en een groot netwerk. We verzorgen trainingen tegen gereduceerde tarieven variërend van (sociale)veiligheid, BHV, beginselen van AI voor de horeca, gastvrijheid, sales, arbeidsrecht tot managementvaardigheden en hygiënecode. Ook zijn er tal van vakgerichte onlinetrainingen gratis beschikbaar. Voor meer informatie kun je terecht op www.khn.nl/amsterdam/trainingen. De meeste trainingen zijn ook in het Engels en incompany beschikbaar.

Om de betrokkenheid van leden te vergroten bij onze activiteiten en keuzes zullen we de volgende ledenvergadering in het voorjaar van 2025 combineren met een netwerk event.

Snelle betaling van je afdelingsbijdrage wordt op prijs gesteld via de paylink. Sinds enkele jaren wordt deze afdelingsbijdrage afzonderlijk gefactureerd t.o.v. de contributie nota KHN die altijd in oktober van het jaar wordt verzonden. Dit heeft te maken met fiscale regelgeving.

Wil je beter geïnformeerd worden en altijd snel op de hoogte zijn van het laatste nieuws? Kom in de Whatsapp-groep 'Kennis App KHN Amsterdam'. Ga dan naar Neem ook deel aan de kennisappgroep KHN Amsterdam | KHN

Heb jij ideeën of vragen of wil je een vrijblijvende kennismaking en checken hoe je nog meer uit je lidmaatschap van KHN kunt halen? Dan staan wij je uiteraard graag te woord. Neem contact op met onze regiomanagers:

Eveline Doornhegge: e.doornhegge@khn.nl / 06 51 49 07 09 of
Nathalie ter Heide: n.terheide@khn.nl / 06 – 12 25 54 79

Schroom niet om contact met ons op te nemen.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens