KHN Amsterdam heeft Tsibo Lin van o.a. de Foodhallen en Mr Jordaan uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Amsterdam. Hij dingt in het najaar van 2019 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland. Met deze prijs worden inspirerende horecaondernemers in het zonnetje gezet en stimuleert KHN innovatie.
Pim Evers, voorzitter KHN Amsterdam: “Tsibo is markant vanwege zijn inspirerende, zeer succesvolle concepten en vooral ook om het lef dat hij toont. Hij investeert ontwikkelt vernieuwende concepten waarbij het absoluut niet vanzelfsprekend is dat er een grote stroom aan bezoekers wordt getrokken. Daarnaast weet hij de juiste mensen aan zich te binden, waarmee hij iedere keer weer gezamenlijke successen boekt. Dat blijkt uit de hoeveelheid medewerkers waarmee hij zijn ideeën niet alleen werkelijkheid laat worden, maar die ook een belangrijk onderdeel van de concepten zijn.”
Tsibo wordt ontzettend gewaardeerd bij de standhouders van de Foodhallen, die mede het succes van het concept bepalen en heel tevreden zijn over het succes. Hij heeft oog voor goede concepten en ondernemerschap. Samen met zijn compagnons stelt hij de ideale mix van standhouders samen.
“Restaurants, de Foodhallen en boutique hotels: hij doet het allemaal”, vervolgt Evers. “Dat het ondernemerschap in zijn bloed zit, moge duidelijk zijn. Tsibo blijft zeer kritisch, maar is niet te eigenwijs om snel bij te sturen wanneer dat nodig is. Ook draait hij zijn hand niet om voor nieuwe, grote investeringen waarbij hij geregeld veel risico loopt. Het voorbeeld is toch wel de transitie van Meat West & Halte 3 naar de Kanarieclub. Naast nationale en internationale toeristen, blijven ook de locals fan van de Foodhallen. De drie hotels van Tsibo zijn van budgethotels omgetoverd tot boutique hotels, waarbij hij er samen met zijn team alles aan doet om de gast een bijzondere ervaring te geven. Dat is terug te zien in de zeer hoge reviews van gasten.”
“Collega’s volgen Tsibo Lin op de voet en raken door hem geïnspireerd om ook meer lef te tonen. Nederland kent inmiddels vele foodhalconcepten buiten de stad - maar ook zeker de collega’s in Amsterdam - volgen hem op de voet en hebben diep respect voor zijn durf. De bescheidenheid siert Tsibo; hij staat liever niet in de spotlights. Maar zijn creatieve concepten spreken voor zich: iedereen wil het zien, meemaken én komt terug.”
KHN organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in het najaar van 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie: www.meestmarkant.nl.