Voor 10 februari is een volgend hoteloverleg gepland, echter denken we dat dit geen geschikt moment is om een overleg te voeren. Dit met het oog op de vooralsnog geplande opening van de horeca en de drukte die het met zich mee brengt binnen de organisaties.
Ondertussen blijven we niet stilzitten. Voortkomend uit het laatste overleg hebben we de belangrijkste speerpunten benoemd voor komende tijd:
We treden in overleg met wethouder, ambtenaren en leden van de politieke partijen om hen zo volledig mogelijk te informeren over ons favoriete onderwerp ‘toeristenbelasting’. Vervolgens denken we eraan om een schrijven te maken over het onderwerp om een koerswijziging teweeg te brengen bij de gemeente; o.a. met het verzoek een gedeelte van de toeristenbelasting te besteden aan marketing. Denk bijvoorbeeld aan een bijdrage aan een organisatie als Event Park Amsterdam, de inzet van een shuttlebus, marketing etc.
Een strategisch marketing plan om de Haarlemmermeer op de kaart te zetten als een luxe verblijfslocatie waar genoeg te doen is, met veel faciliteiten en voorzieningen. Zowel nationaal als internationaal. Met de nadruk om de hotellerie vooral dichter bij de bezoeker te brengen, niet vanuit een groter perspectief, niet vanuit de luchtvaart, maar vanuit geborgenheid, warmte en persoonlijke benadering richting de gast. Dit kan beter en veel meer naar buiten gebracht worden.
Wanneer de inzet van een collectieve groene shuttle bus mogelijk is, dragen we ons steentje bij aan de verduurzaming van de Haarlemmermeer.
Bovenstaande punten verwoorden we in een brief aan de gemeente. Daarnaast zullen we de politieke partijen benaderen voor een gesprek om onze punten duidelijk te maken. Ook horen we graag van de gemeente hoe zij hier in staan en wat de ideeën zijn.
Mocht je aanvullingen hebben op bovenstaande, of mee willen denken, horen we het graag via haarlemmermeer@khn.nl.
Het volgende hoteloverleg staat op 21 april vanaf 15.00 uur op de planning. Zet alvast in je agenda!