Sigarettenfilters voor je deur zijn slecht voor de uitstraling van je zaak én voor het milieu. Bovendien is het opruimen van sigarettenfilters een lastige en dure klus. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wil daarom vervuiling tegengaan en startte de campagne ‘Maak ‘m uit gooi ‘m in’. De campagne bestaat uit een toolbox met praktische communicatiemiddelen.

Campagne ‘Maak ‘m uit gooi ‘m in

Voor veel horecaondernemers én -gasten is het een doorn in het oog: sigarettenfilters die voor je deur of op je terras liggen. Het is bepaald geen visitekaartje voor je zaak en ook nog eens slecht voor het milieu, omdat sigarettenfilters voornamelijk uit plastic bestaan. Alle reden dus om zwerfafval te voorkomen. Met de campagne ‘Maak ‘m uit gooi ‘m in’ wil het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ondernemers hierbij helpen. De campagne bestaat uit een toolbox met praktische communicatiemiddelen, die je naar eigen inzicht kunt gebruiken.

Toolbox sigarettenfilters

Het doel van de campagne is om mensen die roken, te stimuleren hun opgerookte sigaret eerst uit te maken (in verband met brandgevaar) en het sigarettenfilter vervolgens in de afvalbak te gooien. De communicatiemiddelen bestaan onder meer uit posters, (afvalbak)stickers en borden. Je kunt de Toolbox sigarettenfilters eenvoudig downloaden en aan de slag gaan met de communicatiemiddelen die jij wilt inzetten.