Tot 1 september is het mogelijk voor iedere Haagse onderneming of organisatie om zichzelf aan te melden voor het gratis basispakket ‘digitale toegankelijkheid’. Let op: er zijn een beperkt aantal pakketten beschikbaar.

Het gratis basispakket bestaat uit twee onderdelen om jouw website digitaal toegankelijker te maken:

  • Onderdeel 1 bestaat uit een technische scan. De scan geeft inzicht in de toegankelijkheid van jouw website. Er wordt gecontroleerd op de meest voorkomende toegankelijkheidsproblemen. Uit deze scan volgt een beknopte rapportage, inclusief een advies. In het advies wordt aangegeven welke maatregelen snel te nemen zijn om de website toegankelijk(er) te krijgen. Eenvoudige aanpassingen kunnen eventueel direct worden doorgevoerd. Ook krijg je een lijst met veel voorkomende toegankelijkheidsproblemen en hoe deze te voorkomen.
  • Onderdeel 2 bestaat uit een plan van aanpak waarin zowel de bevindingen als de overige te nemen maatregelen opgenomen zijn zodat je alle benodigde maatregelen in de tijd kan uitzetten.

Waarom?

Digitale Toegankelijkheid is belangrijk vanuit maatschappelijk oogpunt en daarnaast loont het. Niet geheel onbelangrijk is het vanaf 2025 ook verplicht jouw website digitaal toegankelijk te maken. We moeten er dus echt mee aan de slag! Dit basispakket is speciaal ontwikkeld voor Haagse ondernemers en organisaties. Met dit pakket kan men met de eerste stap zetten richting een meer toegankelijke digitale dienstverlening.

Meer informatie en inschrijven

Bekijk de flyer Start aanmeldtermijn Basispakket Digitale Toegankelijkheid voor meer informatie. De inschrijving loopt tot 1 september en inschrijving kan door een mail te sturen naar info@alliantietoegankelijkdenhaag.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens