Wij ontvingen bericht van de gemeente Maastricht over 3 nieuwe regels voor bedrijfsafval in de openbare ruimte, dat wordt opgehaald door particuliere ophaalbedrijven. De regels gaan in op 1 april 2025.

Welke regels gelden vanaf 1 april 2025?

  1. De naam van het ophaalbedrijf moet duidelijk op het inzamelmiddel staan (bijvoorbeeld op de container, zak, bak of krat).
  2. Er moet een sticker op het inzamelmiddel zitten met de straatnaam, het huisnummer en de postcode van uw bedrijf.Stickers met geprinte adresgegevens zijn goed. Blanco stickers met handgeschreven adressen (bijvoorbeeld met een watervaste stift) ook. De vorm of afmeting van de sticker is niet belangrijk. Het adres moet goed leesbaar en zichtbaar zijn.
  3. U moet het inzamelmiddel op de ophaaldag vóór 24.00 uur weer binnenzetten of terugzetten op uw eigen terrein.

Waarom deze regels?

Met deze regels willen we als gemeente zorgen voor zo weinig mogelijk overlast door bedrijfsafval. Mocht er iets misgaan bij het aanbieden of ophalen van afval, dan komen we sneller in contact met u of het inzamelbedrijf. Zo houden we de stad schoon voor bewoners, bezoekers en ondernemers.

Vragen?

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem gerust contact met mij op. Bel naar +31 6 11 15 29 35 of stuur een e-mail naar valerie.meijs@maastricht.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens