In het afgelopen jaar heeft Team Economie van gemeente Alphen aan den Rijn, samen met BRO, gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe detailhandels- en horecavisie 2025.

Deze visie biedt uitgangspunten en richting voor de toekomst van de detailhandel en horeca binnen alle dorpen van onze gemeente. Het achterliggende doel is om de winkel- en horecagebieden sterk, vitaal en toekomstbestendig te houden.

In het 2e en 3e kwartaal 2024 hebben wij tijdens een uitgebreid participatietraject met ca. 25 winkeliersverenigingen, eigenaren van winkelcentra en -panden en andere externe en interne belanghebbenden, waaronder KHN Alphen aan den Rijn, gesproken. Dankzij alle waardevolle input hebben we de visie verder kunnen aanscherpen, zodat deze zo goed mogelijk aansluit op de behoeften van de ondernemers, inwoners en bezoekers van onze gemeente.

Met dit bericht informeren wij je, volgens afspraak, dat het college van burgemeester en wethouders de concept detailhandels- en horecavisie op 12 november jl. heeft vastgesteld. Deze ligt nu gedurende zes weken, vanaf 20 november 2024 t/m 2 januari 2025, ter inzage. Als belanghebbende binnen onze lokale winkel- en horecagebieden ben je een belangrijke partij voor ons. Daarom nodigen wij je van harte uit om de concept detailhandels- en horecavisie door te lezen en hier kennis van te nemen. Je treft deze als bijlage aan.

Mogelijkheid van zienswijze indienen
Wij hopen dat deze nieuwe visie, na het uitgebreide en persoonlijke participatietraject vooraf, op hoofdlijnen aan jouw verwachting voldoet en dat je je hierin kunt vinden. Mocht je toch een zienswijze willen indienen, dan kan dit t/m 2 januari 2025 schriftelijk bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 13, 2400 AA Alphen aan den Rijn of per mail naar: economischezaken@alphenaandenrijn.nl.

Vervolgtraject
Na de inzageperiode zullen wij alle ontvangen zienswijzen zorgvuldig beoordelen en, waar nodig, verwerken in de definitieve versie van de detailhandels- en horecavisie. Daarnaast beantwoorden we de ontvangen zienswijzen in een Nota van Beantwoording. Deze Nota van Beantwoording wordt vervolgens samen met de definitieve detailhandels- en horecavisie 2025 ter vaststelling aangeboden aan de gemeenteraad. Wij communiceren de datum van de bewuste raadsvergadering aan jou, zodra deze bekend is.

Voor verdere vragen over de detailhandels- en horecavisie en/of de procedure kun je contact opnemen met Nikki van der Nat, Beleidsadviseur Economie, of Thérèse Jacobs, Relatiemanager Detailhandel en Horeca, via het centrale emailadres: economischezaken@alphenaandenrijn.nl of via het centrale telefoonnummer 14 0172.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens