Bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zetten we ons actief in voor een sociaal veilige cultuur. Dit betekent dat iedereen binnen onze organisatie – van medewerkers tot bestuursleden en externe partners – zich gerespecteerd, geaccepteerd en vrij voelt om zichzelf te zijn, zonder angst voor discriminatie, intimidatie, pesterijen, machtsmisbruik of ander ongewenst gedrag.
We stimuleren open communicatie en maken ongewenst gedrag bespreekbaar. Iedereen voelt zich gesteund om situaties van grensoverschrijdend gedrag te signaleren, aan te kaarten en samen op te lossen. Onze gedragscode vormt de basis voor het bevorderen van gewenst gedrag en het creëren van een sociaal veilige werkcultuur binnen onze vereniging.
Deze gedragscode geldt voor iedereen die een functie vervult binnen onze vereniging, inclusief commissieleden en bestuursleden, evenals medewerkers van KHN. De code betreft de relatie tussen bestuursleden onderling, bestuursleden en medewerkers, en medewerkers onderling, evenals hun relatie met externe stakeholders.
Binnen onze vereniging hanteren we de volgende waarden om een sociaal veilige cultuur te waarborgen:
We werken samen met de Merlijngroep voor de inzet van externe vertrouwenspersonen en het samenstellen van een externe klachtencommissie.
Tel. 073- 532 35 82
@; KHN-vertrouwenspersoon@merlijngroep.nl
Deze code is formeel aangenomen door de Ledenraad op 10 december 2024 en geldt voor het huidige actieve en totale kader. Nieuwe leden en medewerkers worden op de hoogte gebracht van deze gedragscode en worden geacht hiermee in te stemmen en zich daaraan te committeren.