Koninklijke Horeca Nederland lanceerde de landelijke campagne #blackmonday op maandag 7 december 2020. Onder de noemer #blackmonday riep KHN horecaondernemers op mee te doen aan de landelijke actie. Met de campagne wilde KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omgaande met aanvullende steun en perspectief komt, meer dan 50% van de sector op korte termijn failliet zou gaan en honderdduizenden mensen op straat zouden komen te staan.

De horeca heeft twee concrete acties nodig van Den Haag:

  1. Een concreet perspectief op heropening, inclusief datum.
  2. Kom met gerichte extra steun; de NOW moet weer terug naar maximaal 90%, de TVL moet verhoogd worden naar 100% procent

KHN vraagt niets meer of minder van politiek Den Haag – het kabinet en de Tweede Kamer – dan dat ze nu écht in beweging te komen. Geen woorden meer, maar daden!

Bekijk de foto's van horecaondernemers in actie met #BlackMonday.

Foto's horeca in actie met #BlackMonday

Petitie 87.885 keer ondertekend

Wie hart heeft voor de horeca, maakt zich ook hard voor de horeca! Om faillissementen en ontslagen te voorkomen, kwam de horeca in actie voor extra financiële steun en perspectief op heropening inclusief datum. KHN riep horecaondernemers, medewerkers én gasten op om een petitie te ondertekenen. Deze petitie werd 87.885 keer ondertekend op blackmondayhoreca.petities.nl

Meer informatie...
KHN in de media

Media

De media besteedden volop aandacht aan de #BlackMonday-actie. Zo staat de NOS uitgebreid stil bij deze oproep van de horeca en ook Hart van Nederland, BNR, Telegraaf en Beau hebben aandacht voor #BlackMonday. Een greep uit de media-aandacht...

Lees meer