Het aantal phishing e-mails dat wordt verstuurd uit naam van Booking.com, loopt de laatste tijd steeds meer op. Onze tip: bij twijfel nooit op links klikken of reageren op e-mails. Bij vermoedens van phishing is het altijd verstandig om rechtstreeks contact op te nemen met Booking.com.
Phishingmails zijn bedrieglijke e-mails die cybercriminelen gebruiken om persoonlijke informatie te stelen. Denk hierbij aan persoonsgegevens, reserveringsgegevens, wachtwoorden of financiële gegevens. Vaak doet iemand zich voor als een medewerker van in dit geval bijvoorbeeld Booking.com. Deze nepberichten zijn vaak zo overtuigend, dat een verkeerde klik zo gemaakt is.
Enkele voorbeelden van phishingmails:
Booking.com zal je nooit per mail om je creditcard- of persoonsgegevens vragen. Om jezelf te beschermen tegen phishingaanvallen, is het daarom belangrijk om altijd alert te zijn op verdachte e-mails. Hierbij enkele tips:
Door waakzaam te blijven en bewust om te gaan met e-mails, kun je jezelf beter beschermen tegen phishingaanvallen.
Booking.com: wat u moet weten over phishing
Cybersecurity voor accommodatiepartners | Booking.com for Partners