Helaas zien we ook in de horeca een groeiend aantal incidenten met agressief gedrag in en rondom onze bedrijven.
Een belangrijke maatschappelijke trend die bijdraagt aan deze toename, is het afnemende ontzag voor autoriteit. Dit geldt niet alleen voor frontline-medewerkers in de publieke sector, maar ook voor medewerkers in bedrijven. Deze ontwikkeling kan deels worden toegeschreven aan de democratisering van kennis en een verschuiving in hoe mensen autoriteit ervaren. Hierdoor wordt het werk van frontline-medewerkers steeds uitdagender. Mensen zijn mondiger, stellen meer vragen en zoeken vaker de grenzen op.
Daarnaast speelt de polarisatie in de samenleving een grote rol bij het ontstaan van conflicten. Veel mensen zijn gefrustreerd over het systeem en uiten die frustraties soms op medewerkers die daar niets mee te maken hebben. Dit maakt het werk voor medewerkers nog complexer en veeleisender.
Ondersteuning via training en e-learning
Het Platform Veilig Ondernemen ondersteunt ons met waardevolle trainingen over hoe om te gaan met agressie en ongewenst gedrag. Ook volgend jaar zullen we deze trainingen regelmatig aanbieden op locaties in Amsterdam. Ze zijn bovendien als incompanytraining te boeken. Voor meer informatie:
Wil je direct actie ondernemen en je medewerkers nu al waardevolle inzichten geven om weerbaarder te worden en escalaties te voorkomen?
Laat hen dan gebruikmaken van onze e-learning! Het is een handige tool voor iedereen in je bedrijf.
Meer informatie en contact
Voor vragen over onze trainingen kun je contact opnemen met:
Nathalie ter Heide | n.terheide@khn.nl | 06 12 25 54 79
Maak je team weerbaar en zorg voor een veilige werkplek!