Juist in de horeca is toegankelijkheid meer dan het weghalen van drempels. Of een gast nu een verstandelijke beperking heeft, een kinderwagen of rollator bij zich heeft, minder goed ziet of in een rolstoel zit, in de horeca zijn mensen op zoek naar gezelligheid en gastvrijheid. Dat geldt voor iedereen.
Voor een grote groep mensen met een beperking is het moeilijk om bijvoorbeeld naar een café, hotel, snackbar of restaurant te gaan als deze niet toegankelijk is. Door deze groep en hun familie en vrienden beter te bedienen, worden zij geholpen maar ook de horecaondernemers zelf: hun doelgroep breidt zich behoorlijk uit en het bedrijfsimago verbetert.
Wanneer deze mensen met beperkingen eenvoudig gebruik kunnen maken van producten en diensten en zich welkom voelen, heeft dat positieve gevolgen. Winst voor iedereen: op financieel gebied en op maatschappelijk gebied.
Meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben een beperking. Ze zijn slechtziend, blind of doof, hebben een lichamelijke beperking of een psychiatrische aandoening. Wist u dat u als horecaondernemer 15% meer gasten kunt ontvangen als u toegan...