Bespaar op- en afbouwkosten

KHN heeft zich dit jaar ingezet bij het kabinet voor de regeling om 'tijdelijke strandpaviljoens' te laten staan in de wintermaanden. Onder andere hierdoor heeft het kabinet op 13 juli 2020 besloten dat exploitanten van ‘tijdelijke strandpaviljoens’ hun paviljoens eenmalig gedurende de wintermaanden in 2020 mogen laten staan. Dit is goed nieuws voor jou als exploitant!

Door deze regeling kunnen exploitanten dit jaar geld besparen op de op- en afbouwkosten. De gemiddelde kosten van het afbreken, opslaan en opbouwen van een strandpaviljoen zijn gemiddeld € 120.000,-. Dit besluit is genomen om ondernemers te helpen om de coronacrisis te overleven. In deze periode mogen de strandpaviljoens alleen niet open voor klanten.

Wil je gebruik maken van deze regeling?

Indien je gebruik wilt maken van de regeling, is het goed om rekening te houden met het volgende:

  • Weeromstandigheden
    Tijdens de winterperiode krijgt je paviljoen te maken met andere weersomstandigheden dan tijdens het zomerseizoen. Kan je strandpaviljoen voldoende weerstand bieden tegen de herfststormen, winterse kou en mogelijk hoog water?
  • Beschadigingen
    Er zal tijdens de winterperiode weinig tot geen sociale controle zijn. Eventuele beschadigingen, bijvoorbeeld door een storm, kunnen hierdoor verergeren. Daarnaast is er een verhoogd risico dat je paviljoen door vandalisme of brandstichting beschadigd of verloren raakt. Met name rond de jaarwisseling loopt je paviljoen het risico beschadigd te raken of zelfs verloren te gaan door vuurwerk of vreugdevuren.
  • Risico
    Biedt je huidige verzekeraar ook (volledige) dekking tijdens de winterperiode indien je paviljoen op het strand blijft staan?

Tips als je paviljoen op het strand blijft staan:

Afsluiten en controleren

  • Ledig de leidingen en sluit het gas en water goed af.
  • Laat een brand- en/of inbraakmeldsysteem (indien aanwezig) volledig operationeel.
  • Sluit alle niet-relevante elektra af en koppel elektronische apparaten waar spanning op staat los (overleg bij twijfel met je elektricien).
  • Verwijder vorstgevoelige zaken.
  • Zet al je strandmeubilair en parasols binnen of stal het in een opslag.
  • Ga zelf regelmatig langs bij je paviljoen om te controleren op lekkages en beschadigingen.

Preventie

  • Zorg ervoor dat kostbare spullen, zoals elektronische apparaten opgeslagen worden.
  • Zet gelegenheidsinbrekers of vandalen in het licht: zorg voor lampen met bewegingsmelders.
  • Houd zicht op je strandpaviljoen door gebruik van camera’s.
  • Vermeld je contactgegevens op het paviljoen zodat passanten jou kunnen alarmeren bij (dreigend) gevaar.

Verzekering(en)

Controleer of je verzekeraar ook dekking biedt indien je paviljoen blijft staan gedurende het winterseizoen. Mogelijk wordt er in het geheel geen dekking geboden of slechts beperkt en zijn bijvoorbeeld het risico van brandstichting en overstroming niet verzekerd. Neem hierover contact op met je verzekeraar of assurantieadviseur.

Wil je jouw strandpaviljoen (ook) verzekeren tijdens de wintermaanden?

Ben je momenteel niet verzekerd of biedt je verzekeraar geen of slechts een beperkte dekking gedurende de wintermaanden? Neem dan contact op met KHN Verzekeringen via onderstaande contactgegevens. We helpen je graag!

Vragen? Bel of mail ons!
010 - 288 49 78
info@khnverzekeringen.nl

Contactformulier

Ben je geïnteresseerd in dit KHN-ledenvoordeel? Vul dan dit formulier in. Dan neemt onze voordeelpartner vrijblijvend contact met je op.

Tip: via dit formulier kun je makkelijk en vrijblijvend informatie aanvragen over meerdere ledenvoordelen.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens